Dit jaar doen we mee met de Grote Clubactie! Dit is dé kans om het laatste stukje van de financiering rond te krijgen voor ons nieuwe inspeelveldje. We zijn er bijna, en met jullie hulp kunnen we dit realiseren!
Lees meerIn 3 avonden tijd kan je het eerste trainers/coach diploma bemachtigen.
Op donderdag 7 november 2024 starten we in ons eigen clubhuis met deze opleiding.
Introductie
Wil jij (jonge) spelers inspireren en hun passie en plezier voor hockey aanwakkeren? Ontwikkel jezelf tot een gekwalificeerde trainer/coach die met passie, kennis en enthousiasme het verschil maakt!
En, gewoon te volgen op Hockey Club Catwyck!
Beste leden van Hockey Club Catwyck,
Met die leden bedoelen we iedereen die betrokken is bij onze club. Spelers, trainers, coaches, scheidsrechters, teammanagers, vrijwilligers en niet te vergeten, de ouders. Iedereen heeft een belangrijke rol om er voor te zorgen dat de wedstrijden gespeeld kunnen worden en dat iedereen het naar zijn zin heeft op onze club. “Verenigen doe je niet alleen”. Bij het lezen van dit boekje zal opvallen dat er best veel komt kijken bij het spelen van hockey. Het is van belang dat alle zogenoemde teamtaken en clubtaken worden verdeeld. De coach/teammanager kan het niet alleen en als team samenwerken is veel leuker! Wanneer dat is geregeld kan iedereen genieten van de wedstrijden en alle gezelligheid die Hockey Club Catwyck te bieden heeft.
Lees meer
Ben je op zoek naar een voordelige manier om je hockeykleding en accessoires te vernieuwen?
Of heb je shirts, broekjes, of rokjes die te klein zijn geworden en een nieuw leven verdienen?
Kijk dan eens op onze speciale Facebookgroep voor tweedehands materialen!
Lees meer
Op zondag 6 oktober organiseren wij mede een bijzondere sportdag voor mensen met een beperking in Sporthal De Wasbeek in Sassenheim.
Van 13:30 tot 16:00 uur is er een gevarieerd programma waarbij deelnemers kennis kunnen maken met verschillende sporten.
Of je nu wilt rolstoelhockeyen (e-hockey of h-hockey), rolstoelhandbal spelen, kickit (rolstoelvoetbal met voetbalschieter) uitproberen, of genieten van een potje rolstoeltafeltennis en schuiftafeltennis: er is voor ieder wat wils!
Lees meerDe contributie voor het seizoen 2024/2025 wordt deze week verstuurd.
Lees meerBeste coaches en teammanagers,
Via dit bericht stellen wij ons graag aan jullie voor: wij zijn Kim Winkel Groenendijk en Lonneke Feddes en wij vormen samen het wedstrijdsecretariaat!
Als wedstrijdsecretariaat zijn wij o.a.:
-
verantwoordelijk voor de indeling van de thuiswedstrijden en de scheidsrechters;
-
zijn wij aanspreekpunt voor onze teammanagers/coaches; en
-
onderhouden we contacten met wedstrijdsecretarissen van andere hockeyverenigingen en de KNHB.
Beste arbitrage vrijwilliger,
Er zijn speciaal voor jou 2 vragenuurtjes georganiseerd. Ik wil je graag uitnodigen om je aan te melden voor de online vragenuurtjes.
Lees meer
Met meer dan 500 leden -meest jeugd- is elke week veel arbeid nodig om de wedstrijden van uw kind (of uzelf) goed, gezellig en veilig te laten verlopen. Denk aan: Organisatie rondom de wedstrijden, hockey-technische zaken, alles in en rondom het clubhuis, onderhoud van de velden en gebouwen, financiële zaken, coördineren van zaken, juridische zaken, ICT-zaken, feesten, communicatie, besturen
Dat heeft op verschillende manieren een plek in de vereniging. Van praktisch werk (doe-dingen) tot de rol van regelen/organiseren/coördineren. Maar ook rollen als leidinggeven en zelfs besturen.
Heeft u vanuit uw werk, opleiding of hobby kwaliteiten/ervaringen die behulpzaam voor de vereniging kunnen zijn? Bent u gemotiveerd de club van uw kind te helpen? Denk dan na over deze vacature:
Functie/Taak: lid medische commissie
Op een hockeyvereniging komt het regelmatig voor dat er een klein ongelukje gebeurt waarbij EHBO gewenst is. Die EHBO moet dan wel georganiseerd zijn. Dat is de taak van de medische commissie. Elk veld heeft de beschikking over een EHBO tas met de nodige materialen. Ook de keuken en de EHBO kamer zijn voorzien van een EHBO koffer. Bij de voordeur is er een AED beschikbaar.
Als lid van de medische commissie zorg je samen met je er collega’s voor dat de materialen een aantal maal per jaar de materialen te controleren. Als er materialen zijn gebruikt dan wordt de commissie daarvan op de hoogte gesteld en moet je deze materialen aanvullen. Eens per jaar willen we voor onze leden in de gelegenheid stellen om een EHBO / reanimatie cursus te volgen. De medische commissie organiseert deze cursus.
Aandachtsgebied
Medische zaken
Plaats in de club-organisatie:
Veiligheid
Uur per week
Max 1 uur per maand, incidenteel aanvullen materiaal. 1 avond ehbo/reanimatie cursus
++++++++++++++++++++++
Wat biedt de vereniging/wat levert het u op?
HCC verzorgt indien gewenst een EHBO cursus. Een leuke en nuttige bijdrage aan een groter geheel. Goede ideeën zijn welkom. U helpt direct of indirect het voortbestaan en ontwikkelen van de vereniging. Uitdaging en voldoening. De kans uw kennis en kunde op een andere plek nuttig te maken. Jaarlijks een vrijwilligersfeest
Voor vragen/Contactpersoon voor deze functie: Ivo Winkel Groenendijk
Graag lichten we toe waarom deze wijziging is doorgevoerd:
Beste coaches en teammanagers,
Graag willen we jullie aandacht voor een aantal berichten! Lees ze even goed door.
Wedstrijdplanning thuiswedstrijden
Zoals bekend hebben we voorlopig maar 1 veld tot onze beschikking. We hebben echter “teveel” wedstrijden ingepland gekregen. Wij zijn daarom momenteel hard bezig om te zorgen dat alle wedstrijden gespeeld kunnen worden. Dit houdt in dat wij de tegenstanders van alle jeugdteams benaderen met het verzoek of een aantal van onze wedstrijden bij de andere clubs gespeeld kunnen worden. Kortom, jouw thuiswedstrijd kan omgezet worden in een uitwedstrijd!
Wij weten op dit moment nog niet om welke wedstrijden het precies gaat. Maar wij zijn hier druk mee bezig.
Zodra jouw team verzet wordt van thuis naar uit, laten we dat per mail weten. Hoor je niets, dan speel je thuis. Dus hou het wedstrijdschema op de website of bij hockey.nl goed in de gaten!
Planning
Deze situatie zorgt er ook voor, dat het tijdstip van de wedstrijd op een laat moment bekend kan worden en dat het tijdstip afwijkend kan zijn voor jouw team.
We zijn afhankelijk van de mogelijkheden bij de andere clubs, dus hebben geen invloed op welke wedstrijden omgezet worden in een uit-wedstrijd. Het is mogelijk dat jouw team meerdere keren omgezet wordt.
Verzetten wedstrijden
Er is geen mogelijkheid om wedstrijden te verzetten naar een doordeweekse dag zolang veld 2 en 3 niet beschikbaar zijn. Jullie worden daarom verzocht om de wedstrijden op het ingepland moment te spelen al dan niet met invallers.
Doordat wij deze mogelijkheid niet hebben, zal het aflasten van de wedstrijd een boete voor het team tot gevolg hebben. Deze boete wordt opgelegd door de bond.
We snappen dat het soms niet anders kan, maar toch is dat op dit moment niet echt geen optie…
Verzoekjes
Op dit moment kunnen wij geen garantie geven dat wij aan jullie verzoeken tegemoet kunnen komen. Uiteraard doen wij onze best om alle verzoeken mee te nemen, maar zolang veld 2 en veld 3 niet beschikbaar zijn, moeten wij ook roeien met de riemen die wij hebben (op het waterveld).
We hopen op jullie begrip voor deze situatie.
Groeten Kim & Lonneke
namens het wedstrijdsecretariaat
Even een korte tussentijdse update:
We zitten midden in de zomerstop. De vereniging staat stil. Althans..bijna... Gelukkig is er nog zomeravondhockey op woensdagavond, en zien we ook van tijd tot tijd nog kinderen met een stick en een bal op het veld.
- Lijncoördinator MO12
- Lijncoördinatoren voor de Jongste Jeugd
- Gastouders voor de woensdagmiddag
- Vrijwilliger voor Jongste Jeugdtrainers
- Lid van de arbitragecommissie
- Redactie voor de website van HCC
- Vrijwilliger ondersteuning E-hockey (rolstoelhockey)
Ton
De aanleg van veld 2 & 3 is vertraagd. Dit is enorm onfortuinlijk. We beginnen het seizoen dus met maar één veld.
————————————————
Wij zijn op zoek naar enthousiaste vrijwilligers om de jongste jeugdleden op woensdagmiddag de weg te wijzen en begeleiden. Ben jij sociaal en georganiseerd? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Taken:
- Ontvangen van de kinderen en trainsters/trainers om 16:00 uur
- Eerste aanspreekpunt zijn voor ouders, kinderen en trainers
- Klaarzetten van ballentassen, pionnen en de bak met ballen
- Voorbereiden van sticks voor eventuele proeftrainingen
- Extra trainingsmateriaal klaarzetten
- Zorgen voor limonade voor de kinderen na de training
Tijdsbesteding:
Elke woensdagmiddag van 16:00 - 17:30 uur
Wij zijn op zoek naar een groep van ongeveer 6 vrijwilligers zodat we kunnen rouleren en niet iedereen elke week hoeft te helpen. Zo blijft het leuk en flexibel voor iedereen!
Ben jij de enthousiaste begeleider die wij zoeken? Meld je dan aan en help ons om van de woensdagmiddag trainingen een groot succes te maken!
Interesse?
Stuur een e-mail naar secretaris@hccatwyck.nl met je contactgegevens. We kijken uit naar jouw reactie!
Houd jij van hockey en wil je jouw kennis en passie voor het spel en de spelregels delen met anderen? Vind je het leuk om anderen iets te leren en het fluiten van wedstrijden te ondersteunen?
Dan hebben wij de perfecte vrijwilligersfunctie voor jou!
Als lid van onze arbitragecommissie zorg jij ervoor dat onze spelende leden hun spelregelcursus ontvangen zodra ze op de geschikte leeftijd komen. Je speelt een cruciale rol in het opleiden van onze toekomstige scheidsrechters.
Ben jij een hockeyliefhebber met een passie voor het trainen, begeleiden en beter maken van anderen? Wil jij een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van onze toekomstige sterren?
Op zondag 15 juli is ons lid Rick Baars op 39-jarige leeftijd overleden.
Rick was sinds een aantal jaar enthousiast lid van het E-rolstoelhockeyteam van HC Catwyck. E staat voor elektrisch aangedreven.
Op vrijdag 19 juli was een afvaardiging van HCC op de afscheidsbijeenkomst. Rick is vervolgens in besloten kring naar zijn laatste rustplaats begeleid.